Засновник Комунального закладу дошкільної освіти «Ратнівський дитячий ясла-садок № 2» - Ратнівська селищна рада. Орган управління у сфері освіти - управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
Керівництво закладом дошкільної освіти здійснює його директор. Керівника закладу призначає на посаду та звільняє з посади засновник або уповноважений ним орган.
На посаду директора закладу дошкільної освіти призначається особа, яка є громадянином України, має вищу педагогічну освіту не нижче від освітнього рівня "бакалавр", стаж педагогічної роботи у сфері дошкільної освіти не менше як три роки, а також організаторські здібності, та стан здоров’я якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.
Директор закладу дошкільної освіти:
· відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, зазначених Законом України «Про дошкільну освіту», та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;
· здійснює керівництво і контроль за діяльністю закладу дошкільної освіти;
· діє від імені закладу, представляє його на усіх державних та інших органах, установах і організаціях, укладає угоди з юридичними та фізичними особами;
· розпоряджається в установленому порядку майном, коштами закладу дошкільної освіти і відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально - технічної бази закладу;
· приймає на роботу та звільняє з роботи працівників закладу дошкільної освіти;
· видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження, контролює їх виконання;
· підписує штатний розпис за погодженням із засновником та відділом освіти.
· контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей;
· затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції працівників за погодженням з профспілковим комітетом;
· забезпечує дотримання санітарно - гігієнічних, протипожежних норм і правил, техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників;
· контролює відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей їх віковим, психологічним особливостям, здібностям і потребам;
· підтримує ініціативу щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочує творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;
· організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;
· щороку звітує про освітню, методичну, економічну і фінансово - господарську діяльність дошкільного закладу на загальних зборах колективу та батьків або осіб, які їх замінюють.
Постійно діючий колегіальний орган у закладі дошкільної освіти - педагогічна рада.
До складу педагогічної ради входять: директор, вихователь-методист, педагогічні працівники, медичні працівники, інші спеціалісти. Можуть входити голови батьківських комітетів. Запрошеними з правом дорадчого голосу можуть бути представники громадських організацій, педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, батьки або особи, які їх замінюють.
Головою педагогічної ради є директор закладу дошкільної освіти.
Педагогічна рада закладу:
· схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;
· формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
· розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у закладі;
· визначає план роботи закладу та педагогічне навантаження педагогічних працівників;
· затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;
· обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;
· затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
· заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;
· розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
· визначає шляхи співпраці закладу дошкільної освіти з сім’єю;
· ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
· розглядає питання щодо відповідальності працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
· має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;
· розглядає інші питання, віднесені законом та/або установчими документами закладу до її повноважень.
Робота педагогічної ради планується довільно відповідно до потреб закладу дошкільної освіти. Кількість засідань педагогічної ради становить чотири на рік.
Рішення педагогічної ради закладу дошкільної освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу.
Органом громадського самоврядування закладу є загальні збори колективу закладу та батьків або осіб, які їх замінюють, які скликаються не рідше одного разу на рік.
Кількість учасників загальних зборів від працівників дошкільного закладу 50%, батьків 50%.
Термін їх повноважень становить 1 рік.
Рішення загальних зборів приймають простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх.
Загальні збори:
· обирають раду дошкільного закладу, її членів і голову встановлюють терміни її повноважень;
· заслуховують звіт керівника закладу, голови ради дошкільного закладу з питань статутної діяльності закладу, дають їй оцінку шляхом таємного або відкритого голосування;
· розглядають питання освітньої, методичної та фінансово - господарської діяльності дошкільного закладу;
· затверджують основні напрями вдосконалення роботи і розвитку дошкільного закладу.
В період між загальними зборами діє рада закладу дошкільної освіти.
Кількість засідань ради визначається за потребою.
Засідання ради закладу дошкільної освіти є правомірним, якщо в ньому бере участь не менше двох частин її членів (працівники закладу, батьки, засновник, спонсори та інші).
Рада закладу організовує виконання рішень загальних зборів, розглядає питання поліпшення умов для здобуття дошкільної освіти, зміцнення матеріально - технічної бази, поповнення й використання бюджету закладу. Вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу, погоджує зміст і форми роботи з педагогічної освіти батьків або осіб, які їх замінюють.