Удосконалення педагогічної майстерності – це передусім самоосвіта, особисті наші зусилля, спрямовані на підвищення власної культури праці та, в першу чергу, культури мислення.

Без індивідуальної думки, без допитливого погляду на власну працю неможлива ніяка методична робота.

                                                                В.О. Сухомлинський

 

Батурка Інна Русланівна             

 Вихователь-методист. У 2020 році закінчила Київський університет імені Бориса Грінченка за спеціальністю «Дошкільна освіта»,  кваліфікація «Вихователь дітей дошкільного віку», додаткова спеціалізація «Вчитель початкової школи». У 2021 році закінчила навчання в Київському університет імені Бориса Грінченка, та здобула освітній рівень магістра за спеціальністю «Менеджер електронного навчання».

 

Загальний педагогічний стаж: 4 роки.

 

На посаді вихователя-методиста з кінця 2021 року.

 

      Під її керівництвом педагогічний колектив впроваджує в освітній процес інноваційні технології, які допомагають досягти високих результатів у вихованні дошкільників. Постійно працює з методичною літературою, використовує новинки та кращий досвід педагогів-новаторів.                                                       

 

   Методична робота дошкільного закладу, спрямована на вивчення і впровадження в практику роботи педагогічних працівників теорії та методики розвитку, навчання і виховання дошкільників, а також опановування сучасною методологією, збагаченні досвіду педагогів новими прогресивними методами, впровадження новітніх розробок, позитивного досвіду, сучасних педагогічних технологій.

Методичний кабінет дошкільного навчального закладу – є центром методичної допомоги практичним працівникам та поширення науково-психолого-педагогічних знань серед батьків щодо розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку.

Методична служба виконує разом з адміністрацією й педагогічним колективом і за їхнім запитом наступні функції:

1.        забезпечення професійною інформацією;

2.     організація методичної й науково-дослідної роботи ЗДО;

3.  підтримка експериментальної роботи педагогів в ЗДО;

4.         діагностика й аналіз навчально-виховного процесу;

5. організація індивідуального консультування й професійної підтримки педагогів;

6.     допомога педагогам в підготовці до атестації;

7.      організація підвищення кваліфікації;

8. допомога щодо підвищення якості освітнього процесу;

9. виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;

10.       участь і організація семінарів, конференцій, майстер-класів;

11. виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;

12.  допомога, участь у розробці й проведенні експертизи інноваційних програм, методик, навчальних планів;

13.     методична допомога в проведенні відкритих заходів допомога у проведенні професійних конкурсів.

 

     Впровадження в життя особистісно орієнтованої моделі дошкільної освіти вимагає від педагога професійної зрілості, майстерності, високої культури праці, психологічної грамотності, тому педагоги ЗДО приділяють велику увагу самоосвіті та професійному росту. 

 

 

     Виходячи з цілей методичної роботи і вимог до особистості та діяльності педагога намагаємось здійснювати роботу за такими напрямками методичної роботи:

 

-курси підвищення кваліфікації;

-практичні семінари;

-розв'язання актуальних освітніх проблем в творчих групах;

- узагальнення досвіду робіт педагогів.

 

Методична робота з кадрами:

 

·  Підвищення рівня фахової майстерності педагогів

·  Курсова перепідготовка

·   Атестація педагогів

·   Наставництво

·   Педради

·   Семінари

·   Майстер-класи

·   Консультації

·   Колективні перегляди

·   Робота творчої групи

 

Навчання педагогів відбувається в інтерактивних формах спілкування, це:

 

- круглий стіл, диспут, консультації;

- інтерактивні лекції;

- навчальні тренінги;

- семінари, семінари-практикуми для педагогів;

-спостереження колективних форм діяльності дітей, індивідуальної самостійної роботи дітей, взаємовідвідування відкритих занять.

        Програма «Дитина» (оновлена 2020р.)- освітня програма ЗДО на 2021/2022 навчальний рік, розроблена на виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України  №33 від 12.01.2021.

              В ній вміщено базовий зміст дошкільної освіти, який передбачає гармонійний та різнобічний розвиток дошкільника, формування його особистості, створення в умовах дошкільного навчального закладу розвивального життєвого простору, сприятливого для:

- закладання основ його компетентності (розвиток досвіду, який допомагає дошкільникові розв'язувати проблеми у незвичайних умовах, здобувати нову інформацію, набувати мобільності);

- формування шкільної зрілості: розумової зрілості (диференційоване сприймання, довільна увага, аналітичне мислення, наявність елементарних знань про природу, культуру, людей, самого себе, обґрунтовувати свої думки); соціальної зрілості (пов'язаної з умінням спілкування з дорослими та однолітками); емоційної зрілості (здатність адекватно реагувати на ситуації та події);

- забезпечення балансу фондів «можу» і «хочу»;

- розвиток у дитини зачатків активної за формою та моральної за змістом життєвої позиції як системи ціннісних ставлень до природи, культури, людей, власного «Я»;

- виховання у дошкільника творчого ставлення до життя.

            Відомо, що методична робота в сучасному дошкільному закладі – це цілісна система взаємопов’язаних заходів, яка ґрунтується на досягненнях психолого-педагогічної науки, передового педагогічного досвіду і спрямована на підвищення фахової майстерності педагогів, на розвиток творчого потенціалу кожного педагога, педагогічного колективу з метою підвищення ефективності освітнього процесу.

               У ЗДО №2 «Капітошка» сформувалась власна стратегія і тактика методичної роботи з педагогами. Головний напрямок якої є – допомагати педагогам постійно оволодівати новими, ефективними формами і методами роботи з дошкільниками, забезпечувати умови для розвитку творчості педагогів, підвищувати їхню професійну майстерність та компетентність.

Пріоритетними напрямками вихователя-методиста в роботі з педагогами є:

  • використання та впровадження активних форм методичної роботи в системі післядипломної педагогічної освіти;
  • використання інноваційних технологій, нових форми діяльності дошкільного закладу в умовах модернізації дошкільної освіти;
  • використання інформаційно - комп'ютерних технологій в практиці роботи дошкільного закладу.

         Проте у кожного вихователя свій професійний портрет, свій темп удосконалення педагогічної майстерності, свій тип виконання отриманого завдання, неповторний, власний рівень педагогічної майстерності, особисте педагогічне кредо.

 

     Тож при плануванні методичної роботи обов’язково враховується аналіз і самоаналіз роботи вихователів з розвитку дітей дошкільного віку, результати діагностичного анкетування та професійні запити кожного вихователя; характер труднощів, з якими педагоги можуть зіткнутися при виконанні тих чи інших заходів.

   

      Враховуючи, що ключовим моментом в модернізації дошкільної освіти на сучасному етапі, є рівень професійної компетентності педагога, то методична робота в дошкільному закладі спрямована на саморозвиток, самоосвіту, професійне вдосконалення педагогів.

         Успіх педагогічного зростання педагога залежить від того, яким чином стимулювати та розкривати потенціал вихователів та всього педагогічного колективу, як викликати та підкріпити позитивні емоції з метою активізації діяльності педагогів та мобілізації зусиль задля підвищення їх професійного рівня.

 

      Щоденна праця вихователя – не тільки демонстрація майстерності, педагогічних вмінь та навичок кожного педагога,  це – присвята кожній дитині, це непоборне прагнення покращити буття кожного малюка, дати надію на майбутнє і головне захистити світ дитини, творити в ньому гармонію взаємин. Адже реалізація на практиці гуманістичних принципів дошкільної освіти неможлива без педагогічної зрілості вихователя.

        Отже, головним у методичній роботі закладу є постійна робота   над професійною та особистісною зрілістю педагогів закладу.  

           Бо як говорять класики:

 «Від педагога залежить, чим стане серце дитини – ніжною квіткою чи засушеною корою. Заповітна мрія кожного мислячого педагога – щоб серце вихованця було чутливим до кожного слова вихователя, щоб дитяча душа відгукнулась, мов ніжна струна, на тонку музику його душі».

 В. О. Сухомлинський